Styl nastawiony na teorię
Osoby takie mają silną potrzebę zrozumienia procesu zanim rozpoczną działanie. Często opierają się na modelach teoretycznych, lubią czytać dokumenty, opinie, opracowania.
Styl nastawiony na naśladowanie
Osoby takie cechują się mocną umiejętnością obserwacji.
Zanim zaczną wykonywać zadanie, najpierw przez spory czas będą wnikliwie
obserwować, żeby następnie odwzorować zaobserwowane zachowanie we własnej
praktyce.
Styl nastawiony na eksperymentowanie
Osoby takie mają dużo odwagi do testowania różnych nowych
rozwiązań. Nie boją się nadmiernie popełniania błędów i traktują, że są one
naturalnym elementem procesu uczenia się.
Styl nastawiony na wymianę wiedzy i doświadczeń
Osoby takie preferują pracę w mniejszych grupach, w których
lubią dyskutować się, spierać, pytać o doświadczenia innych. Są otwarte na
dzielenie się swoim własnym doświadczeniem i wiedzą.
Każdy z nas wykorzystuje większość lub wszystkie powyższe
style. Nie każdy z nich jest jednak takim, w którym przyswajanie nowej wiedzy lub umiejętności przychodzi nam
szybko, łatwo i z przyjemnością. Warto zastanowić się, który styl Ty
preferujesz szczególnie, który nieco mniej, a który nie jest ewidentnie
Twój. Świadomość tego jest silną
podstawą do tworzenia planów rozwojowych i gwarancją, że planowana przez Ciebie
zmiana się ziści. Pomocne może być w tym odtworzenie w pamięci szczegółów
związanych z nauką jakiejś nowej umiejętności, może nauką do egzaminów, może
nowym zakresem obowiązków w pracy.
Wybierz taki, przy którym nauka sprawiała Ci przyjemność. Następnie
przeanalizuj, co dokładnie robiłaś/robiłeś, żeby nauczyć się nowej umiejętności
lub wiedzy? Jakie działania były przez Ciebie podejmowane?
[zdjęcie pochodzi z serwisu www.pixabay.com]
Brak komentarzy:
Prześlij komentarz